Zakup używanego samochodu zawsze wiąże się z pewnym ryzykiem. Wielu kierowców decyduje się na pomoc zaprzyjaźnionego mechanika lub znajomego fana motoryzacji o pomoc przy oględzinach, jednak nie każdy ma taką możliwość.

Wygląda na to, że na dobre pożegnaliśmy zimę. Co to oznacza dla naszych aut? Warto przygotować je do wejścia w nową porę roku. Co warto skontrolować?

Posiadanie klasycznego samochodu, używanego do okazjonalnych przejażdżek w letnie weekendy czy pojawiania się na zlotach fanatyków zabytków robi się coraz popularniejsze w naszym kraju. Co należy wiedzieć o eksploatacji takich samochodów?

Większość kierowców niestety nie zwraca uwagi na stan ogumienia samochodu i nie zaprząta sobie głowy wymianą opon. Jeżeli nadejdzie już taka konieczność, to często decydują się na zakup używanego ogumienia - czy taki zabieg ma sens i warto na nim oszczędzi?

Wypolerowane na lustro, lakierowane na najróżniejsze kolory, przykryte kołpakami z supermarketu, otulone oponami za setki złotych lub takimi, które pamiętają jeszcze kartki na mięso - felgi to wizytówka auta i jego właściciela.

Abonamenty na telefon, muzykę, serwisy VOD czy kino na stałe weszły do naszego życia codziennego. Nawet miesięczna opłata za samochód w abonamencie nie jest już niczym dziwnym - w większości kwestii to oferta korzystniejsza niż leasing czy kredyt.

Do tej pory najpopularniejszym sposobem wzajemnego ostrzegania się na drodze było CB radio - mające tyle samo zwolenników, co przeciwników. Jakiś czas temu na rynku pojawiła się ciekawa alternatywa - system YANOSIK.

Ostatnio rządzący zaprezentowali pomysł obowiązkowego szkolenia młodych kierowców w specjalnych Ośrodkach Doskonalenia Techniki Jazdy, jednak zaproponowany przez nich program kształcenia pozostawia wiele do życzenia.

Musi być bezpieczny, możliwie łatwy w montażu, nie niszczyć rowerów. Dobrze by było, żeby przy okazji nie był przesadnie drogi - czy na rynku istnieją konstrukcje spełniające wszystkie wymienione warunki?

Żyjemy w klimacie, który zmusza kierowców dbających o swoje auta do częstego odwiedzania myjni. Sól i błoto pośniegowe w zimę, piasek osadzający się na karoserii po letnich deszczach - zawsze jest coś, co spędza sen fanom czystego auta.